Раце кои цврсто се држат за коњот во шеќерна боја на вртелешката, лице кое е облеано со возбуда, хиџабот се вее како наметка на некој суперхерој. Ова не е типична слика од млада муслиманка - и токму поради тоа ѝ е една од омилените на Gulshan Khan, амбасадорката на Canon. „Нас муслиманите, а посебно жените и девојките, не секогаш нè прикажуваат како скапоцени човечки суштества. Велам „нас“ бидејќи ова е и моја заедница“ - објаснува јужноафриканската фоторепортерка. „Сведоци сме на премногу страдања и „етикетирање“ во сликите од Африканскиот континент. А овде имате радосна девојка која е фотографирана достоинствено“.
Примерот на Gulshan нè потсетува дека фотоапаратот е моќна алатка. Сликите што ги создавате можат да овековечат еднодимензионални начини на гледање на светот, но можат и да откријат многу повеќе. Ова е особено точно кога станува збор за фотографирање култури или заедници што се различни од вашите, независно дали се наоѓаат во непосредното соседство или некаде каде што сте отпатувале илјадници километри. За Gulshan, ова е составен дел од работата. Како независна фоторепортерка која објавувала содржини во National Geographic, The New York Times и The Guardian, но и поранешен хонорарец за Agence France Presse (AFP), Gulshan редовно фотографира луѓе и места во нејзината земја и подалеку. Тука ќе ни објасни како да снимате прекрасни, но чувствителни културни слики.
Истражување, комуникација, почит - како да фотографирате со почит додека патувате
Земете ја предвид историјата
Во 19 век, кога фотографијата била нова технологија, европските колонисти го сметале фотоапаратот за научна алатка со која ги класифицирале и угнетувале домородните луѓе. Тоа наследство сè уште е присутно, верува Gulshan, и ја поткрепува перцепцијата дека фотоапаратот е непристрасен медиум.
„Фотографиите се корисни и информативни. Тие нè учат како да се гледаме себеси и другите“ - вели таа. „Една идеја вели дека сликата е објективна вистина, но тоа е погрешно. Секогаш сте дел од вашите слики. Вашата идеологија, вашите искуства и вашите вредности ќе дојдат до израз во тоа што ќе одлучите да опфатите или изоставите од кадарот“.
Gulshan го посочува и правото што сметаат дека туристите и фотографите од западните земји го имаат за истражување на „егзотичните“ земји. „Не е проблем да посетувате места и да фотографирате“ - нагласува Gulshan. „Проблем е кога го правите тоа под претпоставка дека сте подобри од другите и дека знаете подобро од луѓето кои ги фотографирате“.
Направете истражување
Кога ќе го слушнете зборот „култура“, веднаш помислувате на националност, раса или религија, но овој концепт за Gulshan е многу поширок. „Може да биде група со специфичен систем на вредности, работна култура или луѓе кои припаѓаат на одредена социјална класа или, пак, се дел од музичка под-култура, на пример,“ - вели таа.
Што и да е, треба да бидете сигурни дека сте направиле соодветно истражување пред да се појавите со фотоапаратот. На тој начин ќе можете да ги препознаете невообичаените локации или важни настани - фестивал или можеби протест - кои ќе ви пружат можност да снимите одлични слики.
Важно е и да ги разберете нормите и обичаите, но и проблемите со кои се соочуваат различните луѓе, а тоа ќе ви помогне да одлучите на кој начин ќе фотографирате. Следете ги медиумите, читајте книги, гледајте документарни емисии, запознајте се со местата преку Google Maps и, најважно од сè, разговарајте со луѓето, советува Gulshan. Ако сте во странство и престојувате во хотел, разговарајте со персоналот. Или, пак, ако присуствувате на некој настан, прашајте ги присутните што им значи настанот и зошто се таму. Почитувајте ги, сочувствувајте со нив и подгответе се да научите нешто.
Избирајте и користете ја опремата внимателно
Мора да пронајдете рамнотежа помеѓу снимање одлични слики и однесување кон луѓето со почитта која ја заслужуваат. Воглавно, Gulshan не користи долги објективи, но сака да ги користи своите фотоапарати EOS R и EOS R5 од Canon заедно со објективот RF 35mm F1.8 MACRO IS STM од Canon за да се доближи до тоа што го фотографира и да ужива во случувањата. „Мора да разговарате со луѓето кога сте толку блиску до нив и вашите слики неизбежно ќе бидат поинтимни“ - објаснува таа.
Исклучок на ова се приликите кога работи на свети места и веќе добила дозвола да фотографира таму, но не сака да пречи. „На духовните места треба да внимавате на културата и најдобриот начин да бидете сигурни дека не сте некултурни или дека не пречите е да прашате дали е ВО РЕД да бидете таму“ - советува таа. „Прашајте каде смеете и каде не смеете да одите и кои се правилата. Во многу џамии и храмови, на пример, мора да ги соблечете обувките, треба да сте облечени соодветно, а не е културно ниту да се движите пред луѓето кои се молат ниту да се обидувате да разговарате со нив.
„Во такви случаи го користам објективот RF 70-200mm F2.8L IS USM од Canon“ - додава таа. „Секогаш се обидувам да користам тивка бленда за да не пречам никому и да не бидам некултурна во ситуации каде што треба да се демонстрира тишина и дискретност“.
Не се само професионалните фотоапарати како EOS R5 кои нудат опција за бесшумно фотографирање. Избирањето на режимот за бесшумно фотографирање кај фотоапаратот без огледало EOS R10 од Canon ги прилагодува сите потребни поставки истовремено и го спречува фотоапаратот да генерира каков било звук или светлина. Користењето на EOS R10 со повеќенаменскиот објектив RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM од Canon ќе ви понуди поголем дострел за уште помало вознемирување.
Вклучете ги луѓето кои ги фотографирате во вашиот процес
Треба да правите разлика помеѓу јавни настани, каде што луѓето очекуваат да бидат фотографирани, и прилики во кои фотографирате додека пешачите по споредни улички или работите на личен проект со одредена група на луѓе, „Мора да добиете согласност за да фотографирате“ - вели Gulshan. Тоа значи дека мора добро да им објасните на луѓето зошто сте заинтересирани да ги фотографирате и што планирате да правите со сликите во иднина.
Како ќе го изведете тоа зависи од самата ситуација. Ако работите на проект во некоја заедница, прво побарајте дозвола и запознајте се со луѓето, а потоа почнете да ги фотографирате кога ќе се опуштат во вашето присуство. Ако работите на улица во некој град, поразговарајте со некој продавач на тезга, а потоа снимете портрет од него. Ако не го говорите јазикот, тогаш најдете некој што ќе ви преведува. Треба постојано да внимавате како реагира човекот кој го фотографирате. Како штоп вели Gulshan: „Може да оцените ако придонесувате некој да се чувствува неудобно“. Во тој случај, време е да го спуштите фотоапаратот.
Работете од позиција на почит
Иако сега Gulshan го користи својот фотоапарат „инстинктивно“, таа вложила многу време во гледање на сликите и размислувала за начинот на кој се претставени луѓето. „Многу е важно да биде визуелно писмени и свесни“ - вели таа. „Помислете на работи како аглите од кои фотографирате и што ќе им значи тоа на луѓето кои ќе ги гледаат сликите“. Заследете различни профили на Instagram за да добиете поголемо разбирање како фотографите одлучуваат да ги претстават своите заедници. Понекогаш е потребна серија слики за да се долови значењето, вели Gulshan, „но можете и со една слика да кажете нешто важно за луѓето или културата. Само запомнете дека тоа не е целата приказна“.
Напишано од Rachel Segal Hamilton
Слични производи
-
EOS R
Фотоапарат без огледало за целосна слика кој отвора нови креативни можности за фотографите и снимателите. -
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
Макро објектив f/1,8 од 35 mm со брза решетка за широкоаголна перспектива, кратко растојание на фокусирање и хибридна стабилизација на слика. -
RF 70-200mm F2.8L IS USM
RF 70-200mm F2.8L IS USM е неопходен објектив од професионалното трио на објективи за зумирање и претставува совршен придружник за вести, спорт и патувања.