Притисокот што го создава фотографирањето динамички движења понекогаш може да ги спречи фотографите за спорт да го доловат тој брилијантен момент - извонредна слика што навистина го привлекува вниманието на гледачите. Примерите дадени тука, сепак, се доказ дека со соодветни поставки, опрема што нуди високи перформанси во тензични ситуации и малку креативност може да снимате прекрасни и невообичаени слики.
Разговаравме со пет професионалци кои специјализираат во фотографирање различни спортови за да дознаеме што ги инспирираше да ги снимат овие слики и каква опрема и поставки користеле, но и какви совети би им дале на надежните фотографи кои сакаат да ги создадат истите овие ефекти.
ФОТОГРАФИРАЊЕ СПОРТ
Приказните што се кријат зад пет брилијантни слики од спорт
James Musselwhite
Борењето нуди можности за снимање одлични портрети, но фотографот James Musselwhite сакаше да долови нешто уникатно со својата неверојатна слика (снимена одозгора) од британскиот професионален борач Cassius. „Тој е многу уникатен и сакавме да ја прикажеме неговата енергија со потрадиционална естетика - како да излегува од карпа“ - објаснува тој.
James го користеше својот EOS R6 од Canon со адаптер за монтирање објективи EF-EOS R од Canon и објектив EF 70-200mm f/2.8L USM од Canon, а сликата ја сними со зум од 155 mm, 1/8000 сек., f/5,6 и ISO400, контролирајќи го својот фотоапарат преку апликацијата Canon Camera Connect инсталирана во неговиот паметен телефон. Предизвикот беше да се постигне саканиот ефект без да се врши обработка по снимањето. „Го обоивме телото на борачот, а потоа фрлавме вреќи брашно кон него сè додека не ја снимивме сликата. Го поставив EOS R6 на статив за да можам да фотографирам преку телефонот и приклучив монитор во фотоапаратот преку кабел, а тоа ни овозможи да се концетрираме целосно на осветлувањето и кадарот“ - додаде тој.
Рагби и аматерско борење
Обидете се самите
„Мора точно да знаете како ќе се однесуваат материјалите што ги користите“ - вели James. „Експериментирајте со елементи што не се карактеристични за портрети. Започнете со вода и прскалки или обидете се да боите со светлината користејќи ја лампата на вашиот телефон“.
James предлага да користите и различни брзини на блендата за да дознаете што ќе изгледа добро. „Многу е важно да видите како различните елементи може да се замрзнат во движење за да можете правилно да снимите слика како оваа“ - додава тој.
Jean-baptiste Liautard
Инспирацијата за трагите од сина светлина во прекрасната слика на John-baptiste од велосипедистот за груби терени Peter Kaiser бил некој стар заштитник за екран. За да ги создаде трагите од светлина, John-baptiste одел околу Peter и правел полукружни движења со светлото, го запирал движењето на светлото кога одел зад него, а потоа го продолжувал да го движи светлото додека се враќал пред него за да создаде симетричен ефект. „Сакав субјектот да биде поставен централно во сликата и светлината да создаде динамички ефект од едната до другата страна на сликата“ - објаснува тој.
Предизвикот беше во тоа да знае дали го започнува и прекинува боењето со светлината на правилното место. „Морав да ги разгледам моите грешки за да одредам приближно како да ги коригирам. Peter мораше да стои мирно, а јас одев полека за трагата од светлина да изгледа природно“ - додава тој. „Експозицијата од 20 секунди ми овозможи да се движам околу спортистот со долгнавеста LED-светилка, а решетката од f/6,3 ми помогна да добијам поголема длабочина на полето за да може сè да биде во фокус, дури и трагите од светлина.
Екстремни спортови
Обидете се самите
„За вакви фотографии е потребно време“ - објаснува Jean-baptiste. „Ви треба совршено стабилен фотоапарат, па затоа мора да користите статив. Исто така, ви треба долга експозиција и многу темно опкружување“.
Ако се обидете и вие да го направите ова, повикајте пријател кој ќе ви позира како субјект - или искористете некој предмет, а потоа експериментирајте со движење на некоја светилка околу нив, правејќи различни движења. Колку побавно го движите изворот на светлина, толку посветло ќе биде боењето со светлината, а сензорот на фотоапаратот ќе има повеќе време за да ја апсорбира светлината. Не заборавајте да облечете темна облека без рефлективни површини за да не бидете видливи на сликите.
Morgan Harlow
Ограничувањата во движењето на Morgan за време на овој натпревар во нетбол ја примораа да се движи бавно и да се фокусира на доловување на најдобрата слика. „Mary создава прекрасни форми кога скока по топката, па затоа се фокусирав на неа, го намалив кадарот и главното внимание го насочив кон нејзините очи“ - објаснува Morgan.
Таа вели дека ова е класичен пример за техниките за изолација што им се потребни на фотографите за спорт. „Застанав зад мрежата на голот за да фотографирам одблиску. Околу теренот имаше многу табли со LED-светилки, па затоа морав клекнам зад нив за да не влезат во кадарот, а притоа да ја изолирав Mary од другите играчи“.
Спортски движења со фокус на нетбол и пливање
Обидете се самите
Morgan вели дека треба да го чекате вистинскиот момент за да снимите вакви фотографии и ве советува да ја земете предвид заднината. „Некоја нагласена боја или предмет може да ја уништи вашата фотографија“ - вели таа. Ако нешто во далечината привлекува несакано внимание, тогаш изберете поширока решетка (со избирање помала вредност f). На тој начин ќе ја заматите заднината, а субјектот ќе остане остар и во фокус.
За да внесете енергија и интерес во вашите слики, фокусирајте се на лицата на субјектите, особено нивните очи. Кога фотографирате спорт, треба да размислите и за обликување поинтересни кадри - начинот на кој Morgan го долови лицето помеѓу свитканиот лакт ни го насочи вниманието кон спортистот и неговата одлучност, во одлучувачки момент на натпреварот.
Освен тоа, ако фотографирате тимски спорт, застанете во соодветна положба. Morgan застана блиску до мрежата на голот, па затоа беше на правилното место и подготвена да го долови движењето.
Samo Vidic
Амбасадорот Samo Vidic на Canon е успешен и светски познат фотограф за спортови спонзориран од Red Bull. Ова слика е од неговиот пријател Nino, кој во некоја несреќа останал парализиран од вратот надолу. Samo добил идеја да сними специјална слика од Nino за да направи илузија како тој се симнува по удолнина со голема брзина.
„Купив мали помошни тркала за Nino, го прицврстив фотоапаратот на виљушките на велосипедот и ги променив рачките и седиштето за да му обезбедам соодветна поддршка“ - објаснува тој. „Потоа почнавме да го туркаме со приближна брзина од 5 km/h“.
Користејќи два блица Speedlite со далечинско активирање, широкоаголен објектив и мала брзина на блендата, Samo успеа да го изолира Nino и да создаде заматен хаос од трка по удолнина. „Nino заплака на крајот - беше толку среќен што успеа барем малку да се придвижи“ - вели Samo.
Спорт, реклами и авантури
Обидете се самите
Ако сакате да снимите ваква слика, мора да ја усовршите вашата техника во помирно и поконтролирано опкружување - советува Samo. „Започнете со мали предизвици и надградувајте го вашето искуство. Користете мала брзина на блендата и експериментирајте со рачниот фокус и автоматскиот фокус со следење очи за да откриете што ви се допаѓа повеќе. Замолете некој пријател да вежба со вас и обидете се да го поместувате фотоапаратот со различни брзини, но имајте предвид дека и брзината на субјектот ќе влијае врз конечниот резултат. Започнете да експериментирате само со блицот на фотоапаратот, а потоа закачете и Speedlite на некое дрво или менувајте ја висината на која ќе го закачите - сето ова ќе влијае врз сенките и сликата“.
Ella Ling
За ваква слика е потребно паметно позиционирање и трпение. „Појдов до патеката над теренот за да доловам нешто уникатно“ - вели Ella. „Имаше еден мал прозорец низ кој светлината го осветлуваше натпреварувачот, а покривот фрлаше сенка врз теренот. Ете така добивате неверојатна црна заднина. Копчето за блендата го притиснав колку што можев попрецизно за да доловам кога топката ќе го допре рекетот и внимавав да не добијам преголема експозиција за натпреварувачот“.
Професионален тенис
Обидете се самите
„Усовршете го прилагодувањето на поставките за експозиција и обидете се да пронајдете повисока позиција за да можете да го фотографирате субјектот одозгора“ - вели Ella. „Сонцето треба да биде ниско на небото за да се добијат долги сенки. Ова важи за сите спортови или субјекти, нема потреба да се движи“.
За да добиете прекрасни сенки треба да барате моменти на изгрејсонце или зајдисонце, кога сонцето е на најниска точка. Или, пак, користете Speedlite или извор на вештачка светлина за да добиете сличен ефект. Композицијата е важна кога работите со сенки; тука важи правилото на две третини, а спортистот треба да биде во десната третина на сликата. И боите се важен фактор - погледнете колку е нагласено жолтото тениско топче. Секогаш треба да направите пауза од движењата и да се обидете да внесете уметнички елементи.
Се надеваме дека овие извонредни слики и совети од професионалците ве инспирираа да се обидете да снимите фотографии од некој спорт. Кога ќе започнете да експериментирате со различни техники, креативните можности ќе станат бесконечни.
Напишано од Jack Fittes
Слични производи
-
Фотоапарати без огледало
EOS R7
Истражете ја дивината со фотоапарат што нуди неверојатна брзина и квалитет на слика во преносливо APS-C-куќиште дизајнирано за иднината. -
Фотоапарати без огледало
EOS R6
Без разлика што фотографирате и како фотографирате, EOS R6 ќе ви овозможи да бидете креативни на начини што никогаш досега не сте знаеле дека постојат. -
Фотоапарати без огледало
EOS RP
Мал, лесен и интуитивен фотоапарат без огледало за целосна слика што е дизајниран за секојдневно фотографирање и фотографирање при патувања. -
Објектив за зумирање со извонредно широк агол
RF 14-35mm F4L IS USM
Извонредно широкиот објектив RF од Canon опфаќа детали со прецизност карактеристична за серијата L, од 14 до 35 mm, и го олеснува држењето на фотоапаратот благодарение на стабилизацијата на слика со 5,5 чекори. -
Објективи RF
RF 24-105mm F4-7.1 IS STM
Идеален објектив за секојдневна употреба за фотоапарати за целосна слика без огледало наменет за ентузијасти. Практичниот објектив RF 24-105mm F4-7.1 IS STM е лесен, компактен и подготвен да го однесе вашето фотографирање на повисоко ниво. -
Објектив со телефото зум
RF 70-200mm F4L IS USM
RF 70-200mm F4L IS USM е неопходен, компактен и лесен објектив со телефото зум од серијата L и тој е совршен за патувања, спорт/диви животни и портрети.