Апстрактна слика е слика што, на прв поглед, воопшто не е поврзана со реалниот свет. Создавањето слики што не се толку поврзани со реалноста ни овозможува да изразиме идеја или чувство што не е поврзано со секојдневните предмети и сцени. Често ни кажуваат дека фотографиите треба да бидат остри, со прав хоризонт и во фокус, но со апстрактното фотографирање можеме да ги прекршиме тие правила во секое време. Тоа нам, на фотографите, ни овозможува огромна слобода да се поврземе со гледачите на подлабоко ниво, а притоа да истражуваме прекрасни визуелни елементи и да експериментираме со техники за фотографирање.
Апстрактната тема е тесно поврзана со уличните и документарните фотографии. Уличните опкружувања се полни со детали, геометрија и движења што, со малку вештини за фотографирање, може да се доловат на концептуален начин и да се откријат скриените убавини дури и во најсекојдневните и најпознатите сцени.
Не само што апстрактниот пристап нуди поинаков приказ на познатите знаменитости и споените згради, туку и ни овозможува да пренесеме живописна импресија од нашето урбано опкружување, независно дали станува збор за движења или чувства. Па зошто не го земете фотоапаратот и не прошетате низ градот за да пронајдете нешто апстрактно? Никогаш не се знае што ќе пронајдете.
УЛИЧНО ФОТОГРАФИРАЊЕ
Фотографирајте на поинаков начин: совети за апстрактно фотографирање
1. Фотографирајте со заматување
Тресењето на фотоапаратот е нешто што фотографите сакаат да го избегнат, но намерното движење за време на експозицијата може да создаде разлеани апстрактни форми од улиците, а претставува и одличен начин за пренесување на чувството за место.
Најважно е да поставите брзина на бленда што е доволно бавна за да се создаде заматување, но доволно брза за да се остави трага од луѓе и форми. Поставете го вашиот фотоапарат во режим за приоритет на решетка (Tv) со брзина на бленда од 1/15 сек. Поставете ја чувствителноста на светлина на вашиот фотоапарат на ISO100 како почетна точка, а потоа прилагодувајте ја според нивото на амбиентална светлина во вашето опкружување сè додека не ја добиете саканата експозиција. Потоа, додека го притиснувате копчето за блендата, направете кратко и остро движење со фотоапаратот. Движењето горе-долу е одлично за сцени во кои има луѓе, бидејќи се задржува формата на телата, но може да се обидете да направите и хоризонтално движење, брза ротација или брзо зумирање.
Во режимот за приоритет на блендата (Tv) може да поставите и автоматско одредување на вредноста на ISO - достапно кај многу фотоапарати - за да можете да се концентрирате само на брзината на блендата.
2. Експозиција за светлите тонови
Фотографите избегнуваат да фотографираат при директна сончева светлина во текот на денот бидејќи таа создава силен контраст со длабоки сенки. Но, кога станува збор за улично фотографирање, таквиот контраст ќе ви овозможи да ги поедноставите динамичките сцени и да ги претворите во прекрасни апстрактни форми. Кога ја прилагодувате експозицијата за светлите тонови, сенките во вашите слики ќе станат речиси потполно црни и ќе создадат облици без детали.
Најлесниот начин да го направите тоа е да ја активирате функцијата за Компензација на експозицијата. Намалете ја експозицијата за еден или два чекори за да ја затемните сцената со цел сенките да станат длабоки, а деловите од сцената со силна сончева светлина да останат светли.
3. Снимајте двојни експозиции
Двојните експозиции, кои се популарни уште од 19-от век, ви овозможуваат да преклопите две слики една врз друга за да добиете неверојатни резултати. EOS 90D од Canon и многу други нови фотоапарати нудат наменски режим за повеќе експозиции што ќе ви овозможи да го создавате ефектот додека фотографирате. Треба само да го активирате режимот, да го поставите саканиот број на експозиции и да започнете да фотографирате. Кога е избран режимот за прегледување во живо, екранот ви прикажува како ќе изгледа ефектот додека го снимате вториот кадар (или третиот, или четвртиот - режимот овозможува максимум девет кадри) за да можете да ја прилагодите сликата и да ја добиете најинтересната комбинација.
Кога барате субјекти и сцени за вашите двојни експозиции, имајте предвид дека светлите површини ќе останат исти или ќе се осветлат, но никогаш нема да се затемнат. Тоа значи дека ако фотографирате потемни згради и форми со светла заднина зад нив, како што е сонцето, може да добиете одлични слики.
4. Преклопете повеќе кадри
Зошто да застанете на само две експозиции? Режимот за повеќе експозиции, што е достапен кај фотоапарати како EOS 90D од Canon и EOS RP од Canon, ќе ви овозможи да снимите и споите цела серија кадри во една амбиентална слика. За да добиете привлечна архитектонска слика, изберете да се снимат пет кадри и фотографирајте некоја зграда, а притоа правете мали промени во вашата перспектива или зумот на објективот. Кадрите ќе се преклопуваат додека ги фотографирате, а како резултат ќе добиете прекрасен ефект со повеќе експозиции.
5. Издвојувајте детали
Едно од најголемите задоволства во уличното фотографирање е огромниот избор на интересните детали што нè опкружуваат, почнувајќи од апстрактни архитектонски линии до разнобојни знаци, текстури, типографија и рефлектирани прикази. Најдобрите апстрактни фотографии најчесто имаат едноставни композиции. Ако се фокусирате на еден или два детали и изоставите сè останато, тогаш може да создадете прекрасни фотографии што укажуваат на поширокото опкружување околу нив. Ваквите слики може да послужат и како прекрасни уметнички дела за на ѕид, па зошто не ги отпечатите тие што ви се омилени?
6. Играјте со сенките
Кога сонцето е ниско на небото, сенките на улиците се подолги, па затоа ова е одлично време да фотографирате апстрактни форми на сенки. Барајте сенки што паѓаат врз интересни аголни форми низ целата улица, а опфатете ги и сенките на луѓето и зградите. Обидете се да ја прилагодите експозицијата за светлите тонови, како што е опишано во совет 2, за да ја поедноставите сликата и да ги претворите темните површини во црни површини.
Апстрактното фотографирање нуди слобода каква што ретко кој друг жанр може да понуди и претставува одличен начин да ги пробате креативните контроли и поставките на фотоапаратот без да бидете ограничени со стандардните правила за фотографирање. Не постојат точни или погрешни решенија, само неограничени можности за прекрасни апстрактни фотографии.
Напишано од James Paterson
Слични производи
-
Објективи RF
RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM
Мал и неверојатно лесен објектив со зум од 24-50 mm од серијата RF што може да го користите секој ден за фотографирање патувања, пејзажи и многу повеќе. -
Фотоапарати без огледало
EOS R10
Преземете ги следните чекори во фотографирањето и снимањето со фотоапаратот без огледало EOS R што е дизајниран со сензор со големина APS-C. -
Широкоаголен примарен објектив
RF 24mm F1.8 MACRO IS STM
Компактен и лесен примарен објектив од 24 mm што е идеален за фотографирање пејзажи, снимање видеоблогови и ентериери, но и за снимање одлични макро слики. -
Извонредно широкоаголен објектив со зум
RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM
Компактен и лесен објектив RF со зум од 15-30 mm што е совршен за патувања, но и за фотографирање градски сцени, пејзажи, архитектура и снимање видеоблогови во движење. -
Фотоапарати без огледало
EOS RP
Мал, лесен и интуитивен фотоапарат без огледало за целосна слика што е дизајниран за секојдневно фотографирање и фотографирање при патувања. -
Фотоапарати без огледало
EOS R6
Без разлика што фотографирате и како фотографирате, EOS R6 ќе ви овозможи да бидете креативни на начини што никогаш досега не сте знаеле дека постојат. -
Објективи RF
RF 24-105mm F4-7.1 IS STM
Идеален објектив за секојдневна употреба за фотоапарати за целосна слика без огледало наменет за ентузијасти. Практичниот објектив RF 24-105mm F4-7.1 IS STM е лесен, компактен и подготвен да го однесе вашето фотографирање на повисоко ниво.