Ása Steinars не била секогаш воодушевена од Исланд. Кога се доселила од Норвешка на седумгодишна возраст, имала впечаток дека живее во гратче, а не во држава. Сепак, со враќањето дома по години поминати на работа во странство, започнува да ја гледа земјата на огнот и мразот во ново прекрасно светло.
Денес, благодарение на фотографиите и видеозаписите од авантурите дома и во странство, на социјалните медиуми ја следат 700 000 корисници. Со усовршувањето на нејзините автопортрети во природа, преку коишто ги претвора скромните автопортрети во величествени фотографии од скандинавски пејзажи, нејзините профили на Instagram и TikTok секојдневно им оддаваат признание на неверојатните чуда на Исланд, од кратери, вулкани и плажи со црни песоци до фјордови, глечери и водопади.
На нејзините фотографии често можат да се видат луѓе, а најчесто и таа самата. Ова не се обични автопортрети, туку го покануваат гледачот да се стави во нејзина положба, што е особено важно кога објавувате на социјалните медиуми. „Целта ми е гледачот да се замисли себе си во сликата, да посака да отиде таму и да ја искуси природата, наместо да ја гледа оддалеку“, вели Ása.
За да го постигне ова, фотографиите на Steinars најчесто активираат едно или повеќе сетила, па така имате впечаток дека можете да ја почувствувате топлината на логорскиот оган на студен ден, да го слушнете водопадот или да го вкусите топлото кафе по долго планинарење. „За мене“, вели Steinars, „фотографијата треба да предизвика чувства како желба за патување, среќа или инспирација да излезете и да планинарите. Фотографирањето природа секогаш е поврзано со истражување на природата, па во фотографиите сакам да додадам некој којшто ќе ја раскаже приказната зад авантурата.
Тука Ása го објаснува својот начин на работа и споделува совети за фотографирањето пејзажи коишто ќе ви помогнат да ги подобрите вашите фотографии за да можете да ја видите природата во сосема поинакво светло.
ФОТОГРАФИРАЊЕ ПЕЈЗАЖИ
Ása Steinars: гледајќи подалеку од пејзажите за да се добие совршената фотографија
Подобрување на композицијата со храбра облека
Кога се обидуваат да ги повторат автопортретите во природа на Ása, фотографите-почетници често ја занемаруваат облеката. Ása користи црвена, жолта и портокалова облека кога фотографира во облачни услови или ако субјектот е на голема оддалеченост. Фотографирањето луѓе во пејзажот предизвикува чувство за размер, а светлата облека додава живописни бои во фотографиите коишто инаку би можеле да бидат здодевни или еднобојни.
Ása дури оди и дотаму што ги избира локациите според облеката. Ова е особено важно кога соработува со брендови за облека. Таа се грижи локацијата да го надополнува производот на брендот во поглед на композицијата или темата, но истите принципи важат и за нејзината лична работа.
„Наоѓам локации што одговараат на стилот и боите на облеката,“ вели таа. „Ако не се одлучам за нешто живописно, се трудам да користам облека во локален стил за да се поврзам повеќе со природата. На пример, исландски волнени џемпери. Тие се многу пријатни за носење, но и убаво се вклопуваат во фотографиите од природата, а одлични се и за снимки одблиску од субјектите.“
Користењето ваква облека овозможува да се долови чувството на локацијата и локалната атмосфера во конечната фотографија.
Обликувајте го кадарот со помош на природата
Ása често го сместува субјектот во кадарот со помош на природните елементи како што се карпите, планините и водните површини. Понекогаш го формира кадарот со поставување заматени цветови во преден план за да го привлече вниманието на гледачот кон субјектот. Како и да го обликувате кадарот на вашите слики, клучно е композицијата никогаш да не изгледа изнудено.
„За мене многу е важно сликата да биде природна и пријатна за гледање,“ вели Ása. „Не треба да размислувате за сликата кога ќе ја видите, така што пропорциите треба да бидат соодветни, а окото директно да го пронајде субјектот, без да треба да го бара.“
Полесно е да направите заднините да се истакнат ако користите објектив за зумирање или телефото објектив, ако застанете малку подалеку од субјектот, а потоа зумирате за да го исполните кадарот со заднината. Ако го поставите субјектот подалеку од објективот, може да го искористите и фокусирањето со хиперфокусно растојание, коешто ви овозможува да ги задржите субјектот и заднината во соодветен фокус, дури и при снимање со широк отвор на блендата.
Стандардниот објектив за зумирање како RF 24-105 mm F4-7.1 IS STM од Canon има корисен фокусен опсег за почетниците во фотографирање пејзажи, па дури и широкоаголен објектив како RF 35 mm F1.8 Macro IS STM од Canon - квалитетот на слика што го нуди овој примарен објектив го прави одличен избор за секој фотограф на пејзажи.
Ása вели дека треба да експериментирате со композицијата, да го менувате аголот и позицијата на субјектот, да правите многу пробни снимки и да имате трпение. „Всушност, најважно е да го најдете совршениот кадар, а понекогаш треба малку повеќе време за да го доловите,“ објаснува таа. „Препорачувам да не брзате и да пробувате разни работи, пробувајте различни агли и споредувајте ги. Може да ги промените објективите за да видите како се менува сликата. Понекогаш трошам многу време на една слика, но тоа е само перфекционистот во мене кој ги презема работите во свои раце. На крајот, секогаш вреди.“
Користете го осветлувањето што ви е на располагање
При фотографирањето автопортретите во природа, за Ása е важно да го користи достапното осветлување за да ја подобри конечната слика, без разлика дали се работи за облачен ден или сонцето сјае низ облаците.
„Погледнете што се случува кога фотографирате на зајдисонце наспроти напладне,“ вели Ása, која предлага да го носите фотоапаратот со вас во различни услови за подобро да го разберете контрастот помеѓу мекото и силното осветлување. На тој начин може да почнете да го користите осветлувањето во ваша полза.
Облаците може да бидат и добри придушувачи на светлина. „Облачните амбиентални услови се чести во Исланд и на нив се навикнав при честото фотографирање овде. Почнаа и да ми се допаѓаат, особено при фотографирањето пејзажи како што се кањоните и водопадите, каде што може да биде добро да нема многу сенки во сликата,“ објаснува Ása. „Тоа дава помек изглед и полесно е да поставите точна експозиција на целата слика.“
Откако ќе се запознаете со природното осветлување, ќе почнете да забележувате како тоа се менува со годишните времиња. „Зелената боја станува многу живописна во облачните денови, што им дава одличен изглед на летните фотографии,“ вели таа.
Магијата на далечинското фотографирање и тајмерите
Ása често се соочува со дополнителниот предизвик да биде и фотографот и субјектот. Таа го поставува фотоапаратот на статив, а потоа далечински го активира преку својот телефон и апликацијата Camera Connect од Canon. Таа го фокусира фотоапаратот со помош на екранот на телефонот, а потоа поставува тајмер на две или 10 секунди за да има време да го тргне телефонот за тој да не се појавува во конечната слика. Всушност, тоа е автопортрет што не изгледа како автопортрет.
Понекогаш таа го користи вградениот тајмер на фотоапаратот и го поставува фокусот на земјата на којашто ќе стои или на некој објект во областа, по што го поставува тајмерот и ја зазема соодветната положба. Ова е особено корисно за долгите експозиции.
„Снимив многу фотографии од поларната светлина во Исланд, а далечинското активирање или тајмерот се многу важни,“ открива Ása. „Бидејќи работите со долга брзина на блендата, важно е да не го движите фотоапаратот за да не се замати сликата. Активирањето преку апликацијата Camera Connect од Canon е најдобро, но ако ја немате, тајмерот од две секунди исто така може да ви послужи за да нема никакви вибрации од кликнувањето на копчето за бленда пред да почне снимањето на фотографијата.“
Усовршете го вашиот стил преку уредувањето
„Уредувањето е важен дел од фотографирањето во наше време,“ вели Ása, „и многу е важно соодветно да ги гледате вашите фотографии по снимањето.“ Таа советува секогаш да снимате датотеки во RAW-формат за да доловите најмногу податоци и да имате поголема флексибилност во обработката по снимањето. Вградените „Стилови на слика“ на Canon, во кои спаѓаат поставки како „Пејзаж“, „Неутрален“ и „Реалистичен“, нудат постојана палета на бои и атмосфера. Но, најдобар увид во она што го правите добро и она во што треба да се подобрите може да добиете преку прегледување на вашите фотографии.
Ása препорачува сите фотографи за пејзажи кои се почетници да инвестираат во софтвер за уредување фотографии како што е Digital Photo Professional од Canon (DPP) или Adobe® Photoshop® Lightroom®. Корисно е да пронајдете однапред поставени параметри - во суштина приспособени филтри што може да ги користите во софтверот - но тие не може да го заменат солидното познавање на обработката по снимањето.
„Користењето однапред поставени параметри може да биде добар начин да започнете, но, запомнете, нема едно специјално решение што секогаш ќе ви нуди одлични фотографии,“ вели таа. „Сѐ уште ќе мора самите да го правите најголемиот дел од уредувањето, дури и ако имате добри однапред поставени параметри.“
Продолжете да експериментирате и да вежбате
На оние кои се нови во фотографирањето или кои немаат големо искуство во снимањето пејзажи, Ása им препорачува да ги гледаат делата на другите и да учат од нив. Таа препорачува да пронајдете фотографи на кои им се восхитувате и да видите како тие го користат осветлувањето, ги обликуваат кадрите и пронаоѓаат креативни агли.
Нејзиниот најдобар совет е едноставен. „Носам фотоапарат со себе каде и да одам, а тоа го правам повеќе од 10 години,“ вели таа. „Колку повеќе вежбате, толку подобри ќе бидете. Навистина е едноставно. Потребно е време да ја усовршите вештината. Никој не се раѓа како одличен фотограф.“
Напишано од Gary Evans
Слични производи
-
Објективи RF
RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM
Мал и неверојатно лесен објектив со зум од 24-50 mm од серијата RF што може да го користите секој ден за фотографирање патувања, пејзажи и многу повеќе. -
Фотоапарати без огледало
EOS R6
Без разлика што фотографирате и како фотографирате, EOS R6 ќе ви овозможи да бидете креативни на начини што никогаш досега не сте знаеле дека постојат. -
Широкоаголен примарен објектив
RF 24mm F1.8 MACRO IS STM
Компактен и лесен примарен објектив од 24 mm што е идеален за фотографирање пејзажи, снимање видеоблогови и ентериери, но и за снимање одлични макро слики. -
Извонредно широкоаголен објектив со зум
RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM
Компактен и лесен објектив RF со зум од 15-30 mm што е совршен за патувања, но и за фотографирање градски сцени, пејзажи, архитектура и снимање видеоблогови во движење. -
Објектив со телефото зум
RF 70-200mm F4L IS USM
RF 70-200mm F4L IS USM е неопходен, компактен и лесен објектив со телефото зум од серијата L и тој е совршен за патувања, спорт/диви животни и портрети. -
Објективи RF
RF 24-105mm F4-7.1 IS STM
Идеален објектив за секојдневна употреба за фотоапарати за целосна слика без огледало наменет за ентузијасти. Практичниот објектив RF 24-105mm F4-7.1 IS STM е лесен, компактен и подготвен да го однесе вашето фотографирање на повисоко ниво. -
Објективи RF
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
Макро објектив f/1,8 од 35 mm со брза решетка за широкоаголна перспектива, кратко растојание на фокусирање и хибридна стабилизација на слика.
Слични статии
-
ОСНОВИ ЗА ФОТОГРАФИРАЊЕ / НА ОТВОРЕНО
Совети за фотографирање во екстремни временски услови
Од заштита на вашата опрема до грижа за себе, ова се нашите најдобри совети и трикови за усовршување на фотографирањето во екстремни временски услови.
-
ФОТОГРАФИРАЊЕ ПЕЈЗАЖИ
Како рачно да снимате пејзажи
Дознајте како да снимате прекрасни пејзажи без статив.
-
ОСНОВИ НА УРЕДУВАЊЕ
Како да ги уредите сликите со пејзажи пред да ги отпечатите
Техники за уредување што ќе ги претворат вашите пејзажи во уметнички дела.
-
ПАТУВАЊЕ
Совршен придружник за патувањата
Професионалниот фотограф Martin Bissig патува до Шри Ланка со EOS R10.