ОСНОВИ ЗА ФОТОГРАФИРАЊЕ

Подобрете ја композицијата на вашите фотографии

Композицијата може да изгради или да сруши фотографија. Следат 10 техники што може да ви помогнат да создадете прекрасно обликувани слики што го доловуваат вашиот личен стил на извонреден начин.
Силуета на единечно дрво во мирна вода наспроти ноќно небо со портокалови линии фрла силуета на површината на водата.

Една од прекрасните работи во фотографирањето е опсегот што го нуди за креативна слобода и емотивно изразување. Затоа, дискутирањето за следење одредени правила за обликувањето на кадарот на фотографиите може да делува ограничувачки. Меѓутоа, познавањето некои едноставни принципи за обликување кадар при фотографирањето може да ви помогне максимално да ја искористите темата, како и да ги оживеете сцените на начинот на којшто сакате да ги прикажете.

Откако ќе ги научите основите на обликување и уредување на снимките, ќе почнете да ги применувате без размислување и ќе го пронајдете сопствениот стил – а можеби и ќе ги прекршите „правилата“ понекогаш.

Овде, ќе ви објасниме 10 техники за обликување на кадарот при фотографирање, дискутирајќи како секоја од нив ќе ви помогне да ги балансирате елементите во вашите слики и како ќе ви овозможи да го водите окото на гледачот низ кадарот.

1. Правило на третини

Задниот LCD-екран на фотоапарат од Canon прикажува мрежа преку слика од колиба во ридски пејзаж.

Тука се применува правилото на третини, така што тревата, планините и небото заземаат по една третина од сликата. Субјектот - дрвената колиба - е позициониран на место каде што има пресек на линиите на мрежата.

Кученце со бело и црвеникаво крзно и свиткани уши внимателно гледа кон десно.

За максимален впечаток кога снимате портрети, обидете се да ги позиционирате очите на субјектот околу горната трета линија. Ова важи без оглед на вертикалната положба на субјектот во кадарот. Исто така, тоа е добро општо правило без оглед на тоа каде субјектот стои странично, но позиционирање на субјектот надвор од центарот оддава помалку статичен впечаток. Фотографирано со Canon EOS R50 и објектив Canon RF 85mm F2 MACRO IS STM со избрани 1/800 сек., f/2 и ISO 100.

Поставување на вашите субјекти во центарот на кадарот може да е ефективно во некои ситуации – едноставни субјекти, како портрети, каде што само лицето е осветлено, а заднината е многу потемна, изгледаат добро со централна композиција. Меѓутоа, асиметрична композиција дава чувство на живот и динамичност. Применувањето на правилото на третини во вашето фотографирање со тоа што ќе го поставите вашиот субјект во левата или десната третина од кадарот ќе ја направи сликата поинтересна и попривлечна.

Многу фотоапарати, вклучувајќи ги и фотоапаратите Canon EOS R, како што се EOS R50, EOS R10 и EOS R7, имаат опција за прикажување решетка од 3x3, или во визирот или на задниот LCD-екран. Корисна техника за композиција е да ја поставите точката на интерес во некоја точка каде што има пресек на хоризонталните и вертикалните линии.

2. Нивелација

Електронската либела на фотоапарат од Canon се користи за порамнување на хоризонтот во сцена на плажа.

Освен ако не го закосувате апаратот за креативен ефект, осигурете се дека хоризонтот е рамен пред да снимите фотографија. Ова особено важи кога станува збор за слики од езеро или море, каде што закосен хоризонт ќе даде впечаток дека водата тече од кадарот.

Мрежите со линии се корисен начин да проверите дали хоризонтот е рамен. Многу фотоапарати може да прикажуваат електронска либела на екранот, што ја менува бојата од црвена кон зелена кога фотоапаратот е прав. Некои фотоапарати од Canon со вградена стабилизација на слика (IBIS), како што е EOS R7, се одликуваат со функција за автоматска нивелација. Кога е овозможено, ова ја прилагодува положбата на сензорот автоматски за да води сметка за сите мали закосувања, што ви обезбедува рамни фотографии.

Исклучена автоматска нивелација

Вклучена автоматска нивелација

EOS R50 и EOS R7 исто така имаат функција за автоматска нивелација во режим за стабилизација на слика за видео, којашто може автоматски да порамни хоризонтално закосени видеозаписи.

Се разбира, можете физички да го ротирате фотоапаратот кон агол за интересни композиции. Ова намерно закосување често се нарекува холандски или германски агол, а се користи во играни филмови за да создаде напнатост или дезориентација – поради што треба да се користи умерено и да се избере соодветен степен на агол за да изгледа намерно. Ако закосите некоја слика налево, тогаш обидете се да ја доловите следната со закосување на десната страна. Можете да го користите ова за да ја доловите напнатоста и возбудата што ја чувствувате додека истражувате нов град, на пример. Тоа е одличен начин за внесување поголема разновидност во вашите слики, а притоа, ќе изгледа фантастично кога ќе го отпечатите. Можете да го промените соодносот на сликата во фотоапаратот кон квадратна форма за уште поголема разновидност – што нѐ води кон обликување и отсекување на кадарот.

3. Обликување на кадарот

Шумска патека со дрвја што се превиткуваат од двете страни, како и три фигури што стојат на сонце во далечината.

Во природно опкружување како што е шума, можете да ги користите дрвјата за да го сместите субјектот во кадарот. Ако сцената е премногу темна, прилагодете ги поставките за експозиција за да создадете баланс меѓу сенките и светлите тонови. Фотографирано со Canon EOS R6 и објектив Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM со избрани 105 mm, 1/80 сек., f/7,1 и ISO 1600.

Сликовита планина, чиј кадар е обликуван со отворените врати на камп-приколка. Во преден план се гледаат потпрени нозе.

Може да се користат секакви елементи на сликата за да се создадат креативни и интересни кадри за вашите снимки, како што е задната врата на оваа камп-приколка. Фотографирано со Canon EOS R6 Mark II и објектив Canon RF 15-35mm F2.8L IS USM со избрани 18 mm, 1/1600 сек., f/2,8 и ISO 100. © Teddy Morellec

Кога снимате фотографија, размислете како го обликувате субјектот во кадарот. Користење врата или прозорец е добар избор, бидејќи тоа формира природна граница и го насочува вниманието кон сцената во внатрешноста. Може да искористите влез од некој хотел или апартман за да го обликувате кадарот на фотографиите од некој град, на пример. Најдобро е прозорецот или вратата да бидат отворени за да се избегне рефлектирање од стаклото.

Можете да создадете рамка со тоа што ќе ја отсечете сликата за да изолирате елементи. Со апликацијата Canon Camera Connect, можете да префрлите слики од вашиот фотоапарат на вашиот телефон за да ги уредите, или, пак, уредете ги на вашиот компјутер со помош на софтвер ако што е Digital Photo Professional од Canon, или отсечете при печатење со помош на некоја од апликациите за печатење од Canon.

Експериментирајте со различни форми на отсекување. Кога станува збор за фотографирање пејзажи, може да изберете панорамско отсекување за да добиете широка слика. Дури и со печатење повеќе слики во линија може да добиете панорамски ефект, доколку ги порамните сликите соодветно.

4. Линии што го насочуваат вниманието

Патека што се спушта низ зеленило кон синото море што се гледа во заднината.

Фотографирано од висока перспектива, кривулестата патека го води гледачот надолу по ридот, од дрвјата кон водата. Фотографирано со Canon EOS R50 и објектив Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM со избрани 18 mm, 1/125 сек., f/11 и ISO 100.

Жена во жолт фустан стои под орнаментален свод пред долг, тесен базен со вода во кој се гледа нејзиниот одраз.

Светло обоените конвергентни рабови на базенот го насочуваат вниманието кон личноста облечена во жолт фустан, а кадарот е обликуван и од сводовите на зграда во заднина. Фотографирано со Canon EOS R10 со објектив Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM со избрани 35 mm, 1/2000 сек., f/5,6 и ISO 12.800.

Линиите се многу моќна алатка за обликување, едноставно бидејќи инстинктивно сакаме да дознаеме каде нѐ водат. Кога сте во движење, насекаде има линии – патеки, реки, ѕидови, огради, шини или ознаки на патиштата, а сите тие може да се вметнат во вашите слики.

Користење на физички линии како елементи за обликување на кадарот за да го водите окото низ сцената, кон фокусната точка, е најверојатно најефикасниот начин за вметнување линии што го насочуваат вниманието во вашите слики. Треба да го позиционирате фотоапаратот на соодветно прегледно место за да ги опфатите сите природни линии во сцената, а тоа може да ве примора да се искачите или спуштите некаде за да добиете максимален ефект. Фотоапарат со LCD-екран со променлив агол кој може целосно да се заврти може да ви помогне да го обликувате кадарот кога фотографирате од необични перспективи.

Исто така, вреди да се земе предвид насоката во којашто патуваат линиите, како и тоа што сакате да го постигнете. Конвергентните линии се ефикасна алатка за прикажување растојание и размер. Хоризонталните линии го рефлектираат хоризонтот, поради што може да имаат смирувачки ефект, а вертикалните линии може да создадат напнатост. Дијагоналните линии, идеално од долниот лев агол до горниот десен агол, го пренесуваат окото низ сцената, бидејќи тоа соодветствува со вообичаениот правец на читање во повеќето Западни култури. Активирајте го приказот на вашиот фотоапарат за 3x3+дијагонали, доколку има таков, за да ги порамните дијагоналните линии и да го водите окото на гледачот низ кадарот.

Линиите што го насочуваат вниманието често се наоѓаат кога фотографирате на отворено, во природни и изградени опкружувања, поради што тие се еден од најдобрите совети за обликување на кадарот за градски сцени и пејзажи.

5. Снимање од различни агли

Слика од мрежеста купола составена од шестоаголни форми снимена гледајќи нагоре во опсерваторијата Rokko-Shidare во Јапонија.

Кога сте во движење, не заборавајте да погледнете нагоре за да откриете интересни перспективи. Фотографирано со Canon EOS R10 и објектив Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM со избрани 18 mm, 1/400 сек., f/4,5 и ISO 100.

Претежно, фотографиите се снимаат во висина на очите, но достапни се покреативни гледни точки ако го позиционирате фотоапаратот пониско или повисоко. Кога децата снимаат фотографии, резултатите прикажуваат поинаков поглед на светот - зградите, дрвјата, растенијата и луѓето изгледаат многу поголеми поради пониската положба на фотоапаратот. Ако вашиот фотоапарат има екран со променлив агол или може да се поврзе со вашиот паметен телефон преку Wi-Fi, тоа го олеснува фотографирањето со фотоапаратот поставен наземи за невообичаена перспектива.

Во градовите со високи згради, обидете се да користите широкоаголен објектив и насочете го кон небото. Користете режим за приоритет на решетка (Av) и изберете решетка од f/8 или f/11. Потоа, со фотоапаратот насочен кон небото, обликувајте ја сцената на начин на кој зградите ќе се спојат на врвот. Бидејќи таквите слики често имаат многу сенки и осветлени делови, можеби ќе биде потребно да ја прилагодите светлината со компензација на експозиција или да експериментирате со различни режими на мерење – експозиција за предниот план со мерење во точка, на пример, или добијте баланс со помош на мерење со проценка. Во истото може да ви помогне и вградената функција за HDR.

На сличен начин може да добиете повисока гледна точка од врвот на зградите или ако го држите фотоапаратот над вашата глава, што ви дава подобар преглед над сцената или ситуацијата.

6. Триаголници

Жена облечена во бела блуза со набори и црни ракавици се навалува надесно на биро во темна соба, формирајќи триаголник.

Триаголниците во фотографирањето портрети го делат кадарот, го насочуваат окото на гледачот и создаваат динамични композиции. Фотографирано со Canon EOS R6 и објектив Canon RF 50mm F1.8 STM со избрани 1/200 сек., f/2,2 и ISO 800. © Ejiro Dafé

Обликувањето на сцената со примена на триаголници може да создаде визуелно интересни фотографии. Обидете се да фотографирате рабови од улица што исчезнуваат во далечината, а притоа, добиените триаголни делови да бидат опфатени во кадарот.

Со двете дијагонални линии и една хоризонтална линија, триаголникот може да внесе визуелно движење во портрет. Дури и кога снимате релативно статичен портрет од субјект кој седи на маса, замолете го да ги намести рацете на начин на кој ќе формира триаголна форма - лактите поставени широко, со дланките да ја потпира главата. Сликата ќе изгледа многу попривлечна.

7. Golden Ratio

Фотографија одблиску од зелен карфиол романеско што ја илустрира појавата на Fibonacci Spiral во природата.

Golden Ratio често се појавува во природата, како во спиралната шема на главата на карфиол романеско. Снимено со Canon EOS R10 и објектив Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM со избрани 35 mm, 1/200 сек., f/10 и ISO 400.

Слика снимена нагоре од бетонски спирални скали кои формираат извиена форма слична на школка, а човек што стои на скалите насочува фотоапарат нагоре.

Скалиштата може да се основаат врз траекторијата на секвенцата на Fibonacci. Можете да ги нагласите кривите на спиралните скали во вашите фотографии со тоа што ќе користите широкоаголен објектив.

Golden Ratio (или Fibonacci Spiral) често се користи во уметноста, архитектурата и дизајнот за создавање привлечни пропорции и композиции. Соодносот е наречен по италијански математичар, исто така познат како Leonardo Bonacci, којшто открил секвенца од растечки броеви, чијшто сооднос често се наоѓа во природата – во спиралите на морските школки, шемата на раст на растенијата, како и пропорциите на човечкото тело.

Идејата е да направите композиција што ќе биде понагласена и попривлечна за човечкото око доколку го обликувате кадарот да опфати линија што ќе го води гледачот по спирална патека кон главниот субјект. Обидете се да го позиционирате почетокот на спиралата во аголот на кадарот и вметнете колку што можете од кривата, за окото да ја следи низ целата слика. Принципот може да важи за голем број слики, почнувајќи од пејзажи па сè до портрети и многу повеќе. Користете широкоаголен објектив за да го доловите целосниот опсег на големи архитектонски карактеристики, како скали, или користете макро објектив за да се фокусирате на малите спирални облици во природата.

8. Минимализам и негативен простор

Човек виси од карпа на чиј врв има статуа од планинска коза. Во далечината се гледа планински венец со виолетова нијанса.

Позиционирање на субјектот во средината на кадарот е ефикасно само за некои слики. Овде, асиметричната композиција и отворен простор ја нагласува опасната положба на планинарот. Фотографирано со Canon EOS R5 и објектив Canon RF 70-200mm F2.8 L IS USM со избрани 124 mm, 1/500 сек., f/7,1 и ISO 1600. © Ulla Lohmann

Црна играчка змеј фотографиран во десната половина на кадарот додека лета со испружени крилја ниско преку вода.

Поставување на субјектите надвор од центарот и давајќи им простор да летаат или да трчаат го нагласува правецот на патување и го зголемува чувството на движење - или очекуваното дејство. Фотографирано со Canon EOS R5 и објектив Canon RF 100-500mm F4.5-7.1 L IS USM со избрани 300 mm, 1/4000 сек., f/5,6 и ISO 48000. © Robert Marc Lehmann

Можеби делува нелогично, но минималната композиција може да го зголеми ефектот на сликата. Минималните композиции се фокусираат на практичноста и се одликуваат со многу малку елементи, но сепак обезбедуваат длабоки слики што ве поттикнуваат на размислување со тоа што отсекуваат непотребни детали и го насочуваат вниманието на гледачот кон одреден дел од кадарот.

Можеби звучи лесно да се создаде минимална и едноставна композиција, но може да е потешко од подинамична композиција, бидејќи мора да најдете начин да отстраните несакани елементи и визуелни одвлекувања на вниманието без сликата да стане здодевна.

Одличен начин да започнете со минимални композиции е да ги поставите субјектите наспроти „негативен“ или „празен“ простор. Фотографирање на колиба на плажа наспроти небо и плажа, на пример, користи визуелен контраст за да ја издвои колибата наспроти два негативни отворени простори - плажата и морето - и да го фокусира окото на колибата. Дефокусирана заднина во портрет - создадена со широка решетка (мал f-број), или снимање со телефото објектив, или и двете опции – исто така создава негативен простор во кој се истакнува субјектот.

Друг начин за постигнување на минимална композиција е да се фокусирате на формите. Идентификувајте една или две форми или геометриски шеми во кадарот и обидете се да ги изолирате, потенцијално користејќи негативен простор.

И празниот простор може да долови чувство на движење. Ако има простор пред субјектот, субјектот изгледа како да се движи во тој простор или ќе почне да се движи. Простор зад субјектот дава впечаток дека субјектот се движи толку брзо што ќе излета од кадарот.

9. Ориентирање за вашата платформа

Раце вертикално држат Canon EOS R10 и го насочуваат кон јагоди во кутија на штанд со овошје.

Фотоапарати како што се EOS R10 и EOS R50 имаат поддршка за вертикално снимање видео - идеално за создавање содржини подготвени за социјалните медуми. Canon EOS R50 може автоматски да препознае дали снимате вертикално или хоризонтално и ќе снима во тој формат.

LCD-екранот на фотоапарат од Canon прикажува маркери за сооднос на слика, обликувајќи слика одблиску од гранка покриена со снег во средината на снимката.

Некои фотоапарати може да прикажат водич за сооднос кога снимате видео, што ви помага да ги задржите важните елементи на сликата во кадарот кон кои подоцна ќе отсекувате.

Важно е да размислите за тоа како вашите слики и видеа ќе бидат прикажани. Доколку снимате за специфични социјални медиуми, на пример, конечната слика може да треба да биде во вертикален сооднос на слика од 4:5 или 9:16, во зависност од платформата. Ако снимате видеозапис за YouTube, снимајте во хоризонтална ориентација од 16:9 за филмски изглед.

Некои фотоапарати Canon EOS R – како што се EOS R6 Mark II, EOS R50 и EOS R8 – може да прикажат маркери за сооднос на слика за избраниот сооднос, за правилно да ја обликувате сцената. Целата слика е сѐ уште видлива, но насоките покажуваат каде ќе биде исечена за да се осигурите дека елементите од сликата што сакате да ги прикажете ќе бидат вклучени хоризонтално и вертикално.

10. Прекршете ги правилата

Тркач облечен во црвена блуза, доловен десно од средината на кадарот, трча во отворено поле кон фотоапаратот, а зад него има дрвја.

Две различни отсекувања од истата слика. Дали и двете го доловуваат истото чувство на движење? Дали тркачот делува побрз или подинамичен во едната наспроти другата? Различни композиции значајно може да го променат чувството на фотографијата. Фотографирано со Canon EOS R50 и објектив Canon RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM со избрани 77 mm, 1/500 сек., f/7,1 и ISO 100.

Тркач облечен во црвена блуза, доловен во левата половина од кадарот и поблиску до фотоапаратот, трча во отворено поле кон фотоапаратот, а зад него има дрвја.

Многу фотографи имаат за цел да го погодат обликувањето на кадарот (како и секој друг аспект на слика) во самиот фотоапарат, но, забавно е да се експериментира со варијации во отсекувањето и композицијата со софтвер за уредување по фотографирањето, што ќе ви помогне да развиете око за композиција.

Правилата постојат за да се прекршат, така што, експериментирајте откако ќе ги совладате горенаведените техники за композиција. Ако фотографирате тркач, на пример, конвенционалното правило за композиција е да оставите простор пред него. Меѓутоа, ако оставите простор зад него, тоа навестува дека тој бега од нешто, наместо дека трча кон нешто. Позиционирање на субјектот во различни делови од кадарот може да ја измени приказната што ја раскажувате во сликата.

Побарајте фотографии со невообичаени композиции, како вертикални градски сцени, размислете зошто функционираат и обидете се да направите свои варијации. Тоа ќе ви помогне да развиете свој стил и да го постигнете креативниот ефект што го сакате. А притоа, многу е забавно!

Напишано од Peter Wolinski

Слични производи

  • Фотоапарати без огледало

    EOS R10

    Преземете ги следните чекори во фотографирањето и снимањето со фотоапаратот без огледало EOS R што е дизајниран со сензор со големина APS-C.
  • Фотоапарати без огледало

    EOS R50

    Снимете ги вашите најдобри содржини со овој фотоапарат без огледало EOS R, од остри фотографии до 4K-видеоснимки и проследување во живо. Сè во еден наменски уред.
  • Фотоапарати без огледало

    EOS R7

    Истражете ја дивината со фотоапарат што нуди неверојатна брзина и квалитет на слика во преносливо APS-C-куќиште дизајнирано за иднината.
  • Стандарден објектив

    RF 50mm F1.8 STM

    Компактен, тивок и лесен примарен RF-објектив од 50 mm, со широка решетка од f/1,8, што е совршен за реализирање на вашата креативна замисла.
  • Објективи RF-S

    RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM

    APS-C-објектив од серијата EOS R со опсег на зумирање од широк агол до телефото што е совршен за фотографирање патувања, диви животни, спорт и животен стил.
  • Објективи RF

    RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM

    Мал и неверојатно лесен објектив со зум од 24-50 mm од серијата RF што може да го користите секој ден за фотографирање патувања, пејзажи и многу повеќе.

Слични статии

  • УРБАНО ФОТОГРАФИРАЊЕ

    Совети за урбана композиција

    Водичот на Paula Stopka за снимање прекрасни фотографии од згради и градски пејзажи.

  • КРЕАТИВНО ФОТОГРАФИРАЊЕ

    Снимање слики одозгора за социјалните медиуми

    Шест професионални совети за снимање прекрасни слики одгоре од фотографот на производи и животен стил, Chris Priestley.

  • ТЕХНИКИ ЗА ОСВЕТЛУВАЊЕ

    Фотографирање при достапна светлина

    Дознајте како да ја барате и доловите најдобрата светлина за да го подобрите изгледот на вашите фотографии.

  • ОСНОВИ ЗА ФОТОГРАФИРАЊЕ

    Како да почнете да фотографирате

    Дали сакате да преминете од паметен телефон на фотоапарат? Нашиот водич за фотографирање за почетници ви нуди сè што ви е потребно за да започнете.