ОСНОВИ ЗА ФОТОГРАФИРАЊЕ

Бидете креативни кога фотографирате со заматување

Ништо не е подобро од вистинското заматување! Следете ги овие совети и трикови за да создадете прекрасно заматување на заднината со помош на објективите, поставките и техниките што најмногу ви ги препорачуваме.
Слабо осветлен портрет од жена наспроти заднина од впечатливо бело и сино кружно дефокусирање.

Терминот „bokeh“ е јапонски збор што значи „заматување“ и се користи за да се опише изгледот на деловите од фотографиите што не се во фокус. „Bokeh“ - што најчесто се изговара за да се римува со OK - најмногу може да се забележи во фотографии со многу мали светилки, како што се уличните светилки навечер. Но, не се однесува само на кружни светли тонови, туку и на квалитетот на сите заматени делови на сликата.

Што поточно е фотографирањето со заматување? Фотографирањето со опфаќање на овие заматени површини е еден од најатрактивните ефекти што можеме да ги примениме во фотографирањето. Тој ни овозможува да го прикриеме нередот што го одвлекува вниманието, да го насочиме вниманието кон важните делови од сликата и да ги претвориме непотребните детали во прекрасни и кремасти бои и тонови.

Жена преминува улица навечер, во заднина има заматени автомобили и семафори, фотографирано со Canon EOS R8 и објектив Canon RF 85mm F2 MACRO IS STM.

Кога не се во фокус, точките светлина ќе се претворат во прекрасно кружно заматување. Фотографирано со Canon EOS R8 и објектив Canon RF 85mm F2 MACRO IS STM со избрани 85 mm, 1/125 сек., f/2,2 и ISO 8000.

Слика одблиску од пајажина чиишто детали се истакнати од заматените лисја во заднина.

Заматувањето на заднината не е доволно само по себе - треба да изберете заднина што ќе изгледа интересно или, во идеален случај, понагласена кога ќе ја заматите. Зеленилото добро функционира. Фотографирано со Canon EOS R8 и објектив Canon RF 50mm F1.8 STM со избрани 1/256 сек., f/3,2 и ISO 100.

Поради тие причини, заматувањето одамна е еден од најмоќните визуелни трикови во репертоарот на фотографите. Денес, паметните телефони со две леќи можат да симулираат заматување, но тоа го прават само софтверски. Со малите леќи и сензори што се вградени во паметните телефони не е возможно да се создаде малата длабочина на поле што е потребна за добивање природно заматување. Тоа е оптички ефект што може да се добие само со побрзите објективи и сензори што ги добивате со наменски фотоапарати и ниту една симулација не е подобра од вистинскиот ефект.

Фотоапарати за целосна слика, како што се Canon EOS R8 и EOS R6 Mark II се идеални за фотографирање со заматување, но и фотоапарати во формат APS-C како што се Canon EOS R100, EOS R50, EOS R10 и EOS R7 можат да бидат многу ефикасни.

Тука ќе разгледаме неколку важни техники, како и вештини и опрема за фотографирање што ви се потребни за да ги подобрите вашите фотографии со привлечно заматување.

Најдобри објективи за заматување

Фотоапарат Canon EOS R6 со објектив Canon RF 50mm F1.8 STM.

Објектив со широка максимална решетка, како што е објективот Canon RF 50mm F1.8 STM може да ја претвори заднината во прекрасно и кремасто заматување. Забележете и како сечилата што се видливи во објективот на оваа слика создаваат заоблен отвор - тие главно ја одредуваат формата на заматувањето.

За да создадете привлечно заматување ви треба „брз“ објектив, односно објектив со широка максимална решетка, идеално f/2,8 или поширока (помала вредност на f). Ова е една од главните причини за додавање брз примарен објектив (со фиксна фокусна должина) во вашата торба со опрема, дури и ако неговата фокусна должина веќе е опфатена со некој од вашите други објективи за зумирање.

Брзи објективи со фокусна должина од 50 mm или повеќе се, општо земено, најдобри за фотографирање со заматување, бидејќи заматувањето на заднината може да е потешко со широкоаголни објективи. Тоа е бидејќи пократките фокусни должини произведуваат поголема длабочина на поле при кое било фокусно растојание и решетка, така што поголем дел од сцената од предниот план до заднината ќе се прикаже остро и ќе добиете помал ефект на дефокусирање.

Меѓу врвните достапни објективи за заматување се Canon RF 50mm F1.8 STM и RF 85mm F2 MACRO IS STM. Но, не игнорирајте ги широкоаголните објективи. И RF 35mm F1.8 MACRO IS STM и RF 24mm F1.8 MACRO IS STM одлично создаваат заматена заднина при фотографирањето одблиску, бидејќи длабочината на поле се намалува со пократки фокусни растојанија.

За слики снимени на екстремно мало растојание, многу кратка фокусна должина произведува многу мала длабочина на поле, што го максимизира потенцијалот на заматувањето, така што функциите за макро до 0,5x на објективите RF 85mm F2 MACRO IS STM, RF 35mm F1.8 MACRO IS STM и RF 24mm F1.8 MACRO IS STM се истакнуваат. Објективот Canon RF 16mm F2.8 STM е добра опција за приближување до главниот субјект во сцената и за изолирање на истиот наспроти заматена, но пространа заднина, благодарение на широкото видно поле. Ова може да воведе уште еден креативен елемент во комбинацијата.

Воглавно, објективите што имаат решетка со повеќе сечила создаваат поубаво кружно заматување, бидејќи сите точки дефокусирана светлина ја отсликуваат формата на решетката. Ова не е проблем ако фотографирате со максимален отвор на блендата - односно, со максималната решетка (најмала вредност на f), кога отворот секако е кружен - но нема секогаш да фотографирате така. Можете да пронајдете колку сечила има вашиот објектив доколку ги побарате неговите спецификации на веб-страницата на Canon. Седум сечила се одлични за привлечно заматување, но уште подобро е да има девет сечила. Двата гореспоменати објективи имаат по девет сечила на решетката, а другите имаат по седум.

Практичната алатка за избирање објективи од Canon ви овозможува да ги приспособите препораките за објектив врз основа на вашиот фотоапарат и жанрот во кој сакате да фотографирате.

Најдобрите поставки на фотоапаратот за заматување

LCD-екранот на Canon EOS R6 ги прикажува поставките во режимот со приоритет на решетка.

Режимот со приоритет на решетка ви овозможува да поставите широка решетка за мала длабочина на полето, а токму тоа ни е потребно за силно заматување на заднината.

Портрет одблиску од ерделски териер, совршено во фокус додека заднината зад него е заматена.

Фотографирањето со широк отвор на блендата од f/1,8 значи дека длабочината на полето ќе биде многу мала, па затоа фокусирањето треба да биде совршено. Фотоапарат како EOS R10 многу помага овде бидејќи неговиот AF може да препознае луѓе, возила и животни - како мачки, кучиња и птици. Фотографирано со Canon EOS R10 и објектив Canon RF 50mm F1.8 STM со избрани 1/200 сек., f/1,8 и ISO 100.

Вашиот избор на решетка ќе има големо влијание врз изгледот на заматувањето во вашите фотографии. Колку е поширока решетката (односно, колку е помала вредноста на f), толку помала ќе биде длабочината на полето, што значи дека заднината ќе биде повеќе заматена. Затоа треба да фотографирате или во режим со приоритет на решетката (Av) или во рачен режим и треба да изберете широка решетка (мала вредност на f).

Во режимот со приоритет на решетката (Av), можете да го поставите ISO на автоматски, така што ова е добро место за почеток за да видите дали брзината на блендата е доволно голема за вашите потреби. Или, пак, во рачниот режим (M) со автоматско ISO може да ја поставите и решетката и брзината на блендата, а потоа да го оставите фотоапаратот да ја одреди соодветната вредност на ISO. Поентата е да изберете широка решетка и брзина на бленда што ќе биде доволно брза за да ви овозможи фокусираните површини на сликата да останат остри при рачно фотографирање (изберете приближно 1/200 сек).

Променете ја оддалеченоста за да добиете подобро заматување

Фотографија одблиску од вилино коњче што седи на трева, снимена со објектив Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM.

Економичните RF 24mm F1.8 MACRO IS STM, RF 35mm F1.8 MACRO IS STM и RF 85mm F2 MACRO IS STM имаат функција за макро до 0,5x, така што малите предмети ќе се репродуцираат при половина од реалната големина на сензорот на фотоапаратот кога фотографирате при најмалата достапна фокусна должина. Фотографирано со Canon EOS R5 и објектив Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM со избрани 1/250 сек., f/3,5 и ISO 100.

Џек расел териер гледа кон десната страна, а во заднината има заматено дрво со црешови цветови, фотографирано со објектив Canon RF 85mm F2 MACRO IS STM.

Сите овие објективи испорачуваат мала длабочина на поле, овозможувајќи рамномерно и кремасто заматување на дефокусирани области, а нивната оптичка стабилизација на слика го отстрануваат заматувањето на движењата со елиминирање на тресењето на фотоапаратот при рачно фотографирање. Фотографирано со Canon EOS R6 и објектив Canon RF 85mm F2 MACRO IS STM со избрани 1/85 сек., f/2 и ISO 400.

Зголемувањето на растојанието помеѓу вашиот субјект и заднината уште повеќе ќе ја замати заднината. Друг фактор е и растојанието помеѓу субјектот и вашиот фотоапарат. Колку поблиску е вашиот објектив до субјектот, толку е поплитка длабочината на полето. Тоа значи дека заднината побрзо ќе се дефокусира. За да заматите поголем дел од сликата, приближете го субјектот поблиску до вашиот фотоапарат и оддалечете го од заднината.

Поставете ја најдобрата фокусна должина за заматување

Портрет од жена што носи светлорозов кармин, а косата ѝ е во плетенка, наспроти заматена заднина.

Дефокусирањето е често неопходна состојка на ефикасно снимање портрети. Типично, сакате цело визуелно внимание да биде на субјектот што го фотографирате. Создавањето заматена и дефокусирана заднина е совршениот начин за да го изолирате субјектот во сцената, со тоа што ќе го отстраните метежот во заднина што одвлекува внимание и ќе го замените со прекрасни ефекти на дефокусирање. Фотографирано со Canon EOS R6 и објектив Canon RF 50mm F1.8 STM со избрани 1/2500 сек., f/1,8 и ISO 100.

Подолга фокусна должина произведува потесна длабочина на поле, што може да води до поголемо заматување на заднината. Ова е причината поради која објективите со телефото зум може да се користат за ефикасно изолирање на субјектот и претворање на заднината во заматена површина без детали. На пример, објективот Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM може да произведе извонредно заматување на заднината ако го користите кон долгиот крај на неговиот опсег на зумирање, дури и ако решетката е потесна при таа должина. Затоа, ако сакате да добиете посилно и подобро заматување, оддалечете се неколку чекори и зумирајте (или ставете друг објектив) со поголема фокусна должина.

Како да создадете заматување во преден план

Младо момче носи елек во беж боја, стои покрај ѕид прекриен со бршлен, држи отворена кутија со прстен.

Фотографирањето на оградата од бршлен ни овозможува да доловиме заматени лисја на левата страна од кадарот и да го зголемиме чувството на длабочина. Снимено со EOS R6 од Canon и објектив RF 50mm F1.8 STM од Canon со избрани 1/160 сек., f/1,8 и ISO 100.

Младо момче носи елек во беж боја и светло сини чизми и трча низ чистинка во шумата.

Нискиот агол на фотографирање, како што е овој, не само што ни овозможува да ја заматиме земјата пред субјектот, туку и ја „турка“ заднината подалеку за да добиете посилно заматување на заднината. Снимено со EOS R6 од Canon и објектив RF 50mm F1.8 STM од Canon со избрани 1/500 сек., f/1,8 и ISO 100.

Заматувањето главно се смета како естетска заднина, но може ефикасно да се користи и во преден план на кадарот. Ако во кадарот опфатите дефокусирани детали во преден план, тогаш ќе го насочите вниманието кон вашиот остро фокусиран субјект. За да ги опфатите заматените детали во преден план можеби ќе треба да го доближите фотоапаратот до лисја или да го спуштите на земја. Меките детали како овие внесуваат чувство на длабочина во сцената и се одличен начин за внесување нагласени и заматени бои во вашата слика.

Како да создадете заматување во видеоснимките

Twinkling Christmas tree lights in the foreground and a car's rear lights in the background are all out of focus.

Длабочината е најважна и во снимањето видеоснимки, бидејќи им помага на гледачите да се ориентираат во сцената. Вметнувањето дефокусирани детали во предниот план и во заднината на сцената е одличен начин за засилување на чувството на длабочина и насочување на вниманието во кадарот. Освен тоа, заматените светли бои изгледаат исто толку убаво во видеоснимките како и во фотографиите, но овде можат и да се движат. Фаровите на автомобилите, новогодишните светилки и другите точки на силна светлина изгледаат навистина прекрасно кога ќе се заматат во трепкачки точки на силно нагласено заматување.

Како да создадете заматени светли тонови

Маж фотографира портокалова домашна мачка низ бели божиќни светилки.

Оваа едноставна техника може да се изведе и со обоени светилки, па дури и со божиќни украси.

Портрет од мачка со дефокусирани светилки во боја во заднината.

Додадете новогодишни светилки во заднината на вашите фотографии за да добиете прекрасни и заматени светли тонови.

Еден од најинтересните начини да создадете заматување во вашите фотографии е да опфатите мали точки на силна светлина наспроти темна заднина или при слаба светлина. Ова е прекрасен ефект што може да го пронајдете во најразлични ситуации, на пример, кога сончевата светлина продира низ дрвјата, улица полна со луѓе навечер, забавен парк со разнобојни светилки или свеќи на торта. Ако сакате сами да го создадете ефектот, тогаш обидете се да го постигнете тоа со новогодишни светилки. Позиционирајте ги во заднина на сцената или во преден план или, пак, на двете места истовремено. Кога ќе ги дефокусирате светилките, тие се претвораат во убави заматени кругови.

Како да создадете приспособени форми на заматување

A blurred image with out-of-focus highlights in the shape of five-pointed stars rather than circles.

Кога фотографирате со најширок отвор на блендата на објективот (со максимална решетка), треба да добиете кружно заматување во вашите слики бидејќи отворот е кружен. Во спротивно, формата на заматувањето се одредува со бројот на сечила на решетката на објективот - колку повеќе сечила има решетката, толку позаоблена форма добива при отворањето, а на тој начин добивате и позаоблено заматување. Во пракса ова најчесто значи дека заматените светли тонови се заоблени или шестоаголни - ако сакате да видите каква форма ќе има заматувањето, откачете го објективот од фотоапаратот, насочете го кон извор на светлина и погледнете низ него.

Но, зошто не бидете креативни и не ја промените формата на заматувањето? Ова може да го направите со сечење шаблон во каква било форма што ќе го прицврстите на предниот дел на објективот. Во оваа видеоснимка, заматувањето се претвора во голем број разнобојни ѕвезди и снегулки со помош на парче картон.

Пробајте веднаш: фотографирајте мртва природа со заматување

Маса со огледало опкружено со фолија, кутија за осветлување на едната страна и EOS R6 од Canon поставен за фотографирање на жолта роза.

Ова е многу едноставен и ефикасен начин на кој може да експериментирате со заматувањето во домот, а притоа да ги користите сите совети во оваа статија.

Жолта роза фотографирана на рефлективна површина, со дефокусирани светли тонови околу неа.

Згужваната фолија ја рефлектира светлината од лампата во форма на распрскани светли тонови, што кога ќе се заматат создаваат прекрасно кружно заматување. Снимено со EOS R6 од Canon и објектив RF 50mm F1.8 STM од Canon со избрани 1/640 сек., f/1,8 и ISO 100.

Видовме дека дефокусираните точки светлина создаваат прекрасно заматување ако фотографирате со соодветни поставки. Еве еден едноставен пример што може да го пробате дома за да снимите мртва природа со заматување. Ставете некој предмет на рефлективна површина, а потоа ставете парче згужвана фолија во заднината (не треба да биде премногу згужвана - згужвајте ја само неколку пати за да може да ја распрска светлината наместо да ја рефлектира). Насочете една столна лампа кон фолијата и друга кон субјектот за да го осветлите (ние употребивме LED-панел, но може и обична лампа). Ставете го фотоапаратот блиску до субјектот, поставете го во режим за приоритет на решетка (Av), изберете широка решетка - идеално околу f/1,8 - и фотографирајте од низок агол за да го доловите прекрасниот ефект на заматување.


Напишано од James Paterson и Matthew Richards

Слични производи

  • Фотоапарати без огледало

    EOS R7

    Истражете ја дивината со фотоапарат што нуди неверојатна брзина и квалитет на слика во преносливо APS-C-куќиште дизајнирано за иднината.
  • Фотоапарати без огледало

    EOS R8

    Преминете на фотографии и видеозаписи во формат за целосна слика и остварете ги вашите креативни амбиции.
  • Фотоапарати без огледало

    EOS R10

    Преземете ги следните чекори во фотографирањето и снимањето со фотоапаратот без огледало EOS R што е дизајниран со сензор со големина APS-C.
  • Широкоаголен објектив

    RF 16mm F2.8 STM

    Компактен, достапен и извонредно широкоаголен објектив за целосна слика со фокусна должина од 16 mm што е наменет за серијата EOS R и дизајниран за видеоблогери и креатори на креативни содржини.
  • Широкоаголен примарен објектив

    RF 24mm F1.8 MACRO IS STM

    Компактен и лесен примарен објектив од 24 mm што е идеален за фотографирање пејзажи, снимање видеоблогови и ентериери, но и за снимање одлични макро слики.
  • ОБЈЕКТИВИ ОД CANON

    RF 28mm F2.8 STM

    Тенок и лесен објектив во вид на „палачинка“ за фотографирање при патувања и улично фотографирање, со повеќенаменска фокусна должина од 28 mm и брза максимална решетка f/2,8.
  • Стандарден објектив

    RF 50mm F1.8 STM

    Компактен, тивок и лесен примарен RF-објектив од 50 mm, со широка решетка од f/1,8, што е совршен за реализирање на вашата креативна замисла.
  • Објективи RF

    RF 85mm F2 MACRO IS STM

    Објективот RF 85mm F2 MACRO IS STM нуди разновидни опции за фотографирање одблиску со дискретна телефото компресија и стабилизација на слика со 5 чекори, вградени во компактно и лесно куќиште.
  • Објективи RF-S

    RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM

    APS-C-објектив од серијата EOS R со опсег на зумирање од широк агол до телефото што е совршен за фотографирање патувања, диви животни, спорт и животен стил.
  • Слични статии

  • ОСНОВИ ЗА ФОТОГРАФИРАЊЕ

    Како да ја контролирате експозицијата

    Совладајте ги поставките за решетка, брзина на бленда и ISO.

  • ТЕХНИКИ ЗА ОСВЕТЛУВАЊЕ

    Фотографирање при достапна светлина

    Дознајте како да ја барате и доловите најдобрата светлина за да го подобрите изгледот на вашите фотографии.

  • ОСНОВИ ЗА ФОТОГРАФИРАЊЕ

    Како да почнете да фотографирате

    Дали сакате да преминете од паметен телефон на фотоапарат? Нашиот водич за фотографирање за почетници ви нуди сè што ви е потребно за да започнете.

  • ДОМАШНИ ПРОЕКТИ

    Создавајте приспособени ефекти на дефокусирање

    Едноставен и практичен начин за додавање приспособени дефокусирани облици како срца и ѕвезди во вашите слики.