Подобрете ги посебните моменти со овие едноставни совети за уредување фотографии

Откријте како фотографирањето RAW и уредувањето во Digital Photo Professional или Adobe® Lightroom® на Canon може да ви помогнат да добиете повеќе од вашата фотографија и да прикажете битните настани во најдобро светло.
Фотографија пред и потоа од пар на денот на нивната венчавка покрај езеро, темна и неуредена од лево, покажувајќи ја посветлата верзија на лево, изменета во DPP.

Како ентузијаст за фотографија, веројатно сте навикнати да ги користите поставките и опциите на фотоапаратот за да го насочите фокусот, експозицијата и композицијата на вашите фотографии и можеби рутински ги прегледувате вашите фотографии на ЛЦД-екранот на фотоапаратот, а потоа повторно ги правите со малку поинакви поставки за да бидат совршени. Со толку многу внимание при фотографирање, сликата директно од фотоапаратот честопати е доволна за документирање на вашите искуства – но постојат некои посебни прилики што изискуваат уште поголемо внимание. Свадби, годишнини, роденденски забави, матури, први чекори на вашето дете – моментите кои се случуваат еднаш во животот се достојни да останат запаметени во најдобро можно светло и затоа е важно да научите како да ги уредувате вашите фотографии. Со уредувањето може да поправите многу грешки, да ја подобрите композицијата и осветленоста и другите технички аспекти, да дадете препознатлив изглед на сите ваши слики од еден настан и многу повеќе.

За да си дадете поголема слобода кога станува збор за уредување на вашите слики, вреди да фотографирате RAW, односно да го поставите фотоапаратот да ги зачувува сликите како RAW-датотеки наместо во JPEG-ови. RAW-датотеката во суштина е дигитална негатива што содржи сирови, необработени податоци од сензорот на вашиот фотоапарат, од кои може да создадете повеќе толкувања на сликата. JPEG се веќе обработени од фотоапаратот и лесно се споделуваат директно од фотоапаратот, но ви даваат многу малку простор за уредување или корекција. Еден практичен начин да го добиете најдоброто од двата света е да поставите фотоапаратот да зачувува и RAW и JPEG – на тој начин, добивате слика што лесно може да ја споделувате, а истовремено и RAW-датотека со која може да експериментирате и да ја подобрувате подоцна. Сепак, имајте предвид ќе ви треба повеќе простор на мемориската картичка за фотоапаратот да зачувува две верзии на секоја фотографија.

За да креирате фотографија од RAW-датотека, треба да ја обработите. Може да го направите ова во фотоапаратот, па дури и да направите некои прилагодувања попатно – прилагодување на осветленоста, коригирање на аберациите на објективот, поставување на меморирани ефекти како што се Vivid или Soft и повеќе. Но, пожелно е главната обработка да се направи на многу поголемиот екран на вашиот компјутер користејќи специјализиран софтвер за уредување RAW, како што е бесплатниот Digital Photo Professional (DPP) на Canon или Adobe® Lightroom®. Тоа е полесно, и ви дава можност да поставите различен стил на слика, баланс на бела боја, поставка за намалување на шум и многу повеќе. Сите измени што ќе ги направите во RAW-датотеката (без оглед дали се во фотоапаратот или на вашиот компјутер) се недеструктивни, што значи дека оригиналната датотека не е променета и сите прилагодувања може да се повратат, изменат или отстранат во секое време, дури и ако ја затворите датотеката и повторно ја отворите подоцна.

Подобрување на експозицијата

Слика од екран на Adobe® Lightroom® на која се прикажуваат две различни експозиции на слика од жена која се шминка стоејќи кај прозорец во темна просторија.

RAW-датотеките имаат поширок динамички опсег од JPEG и може да содржат детали во сенките и осветлените делови што понекогаш не се видливи на фотоапаратот. Осветлувањето на сенките може да открие шум, па затоа бидете подготвени да користите намалување на шум.

Слика од екран на DPP на која се прикажува слика од невеста која се подготвува.
					Областите што се недоволно експонирани се обележани со сина боја, а преекспонираните области се со црвена боја.

Со активирани предупредувања за осветлување и сенка во DPP, областите со светлина кои се изложени на ризик да бидат пресечени се преклопени во црвено. Областите што се потенцијално претемни и постои ризик да се исечат тоновите во сенка, се преклопени во сино.

Експозицијата е аспект што може да го нагодите кога обработувате RAW-датотека. Иако не може да ја промените блендата, брзината на затворачот или ISO, може да ја прилагодите вкупната осветленост, како и селективно да ги подобрите сенките и светлата. Ова е особено корисно кога станува збор за уредување традиционални свадбени фотографии направени на сончев ден, кога може да биде предизвик да се доловат детали и во светлиот бел фустан на невестата и во темниот костум на младоженецот.

RAW-датотеките имаат поширок динамички опсег од JPEG, така што честопати може да вратите навидум изгубени детали со помош на контролите Осветлено и Сенка. Овие се достапни како самостојни лизгачи во модулот Развој во Lightroom® и во делот Стил на слика во DPP. Ако користите DPP, може да ја промените и силата на Оптимизаторот за автоматско осветлување, што автоматски ќе ја подобри експозицијата и контрастот.

Избегнување на пресекување

Слика од екран на која се прикажува како поставки за експозиција во DPP се применуваат на слика од пар на напуштен морски брег, држејќи се за раце.

Проверете го хистограмот додека ги прилагодувате експозицијата, боите и контрастот во вашиот софтвер за уредување RAW. Ако графиконот се поттурне нагоре кон десниот раб и изгледа отсечено наместо постепено да се намалува, тоа покажува дека делови од сликата ќе бидат целосно бели. Главната работа е да бидете сигурни дека има правилна експозиција на субјектот.

Слика од екран на Adobe® Lightroom® на која се прикажува како алатката Крива за тон се користи на слика на штотуку венчан пар кој стои пред водопад.

Користете ја Кривата за тон во софтверот за да додадете контраст и да направите сликата да отскокнува. Плитка S-крива е добра почетна точка. Ова може да го постигнете во Lightroom® (на сликата) со приврзување на лизгачите Осветлени места и Светла надесно, а лизгачите Темни места и Сенки налево. Во DPP, кликнете и влечете на графиконот за да ги затемните сенките и да ги осветлите светлите тонови.

Кога областите во сенка, кои треба да содржат суптилни тонски детали, стануваат непрепознатлива црна боја, или светлите области стануваат премногу бели, се вели дека се пресечени. Ова може да го видите во хистограмот на сликата на вашиот фотоапарат или во софтверот за уредување RAW: наместо да ја снемува на краевите, кривата на хистограмот ќе изгледа отсечена. Затоа, внимавајте на хистограмот додека правите прилагодувања на експозицијата. Кога ги поместувате лизгачите, хистограмот ќе се префрли надесно кога фотографијата станува посветла или налево кога фотографијата станува потемна. Вообичеано треба да избегнувате да го носите хистограмот надвор од работ на екранот, бидејќи ќе изгубите детали во областите на сликата што ќе се пресечат. Секако, ќе има некои фотографии каде посветлиот или потемниот резултат дава поинтересен ефект, но обично најдобро е да задржите многу детали во области како што е фустанот на невестата.

За полесно да ги проценувате прилагодувањата на експозицијата, активирајте ги практичните предупредувања за осветлени места и сенки. Овие ќе ги означат сите области на сликата што се целосно црни (прикажани во сино) или целосно бели (прикажани во црвено). Оваа опција ќе ја најдете во паѓачкото мени Преглед во DPP, а предупредувањата може да ги вклучите и исклучите во Lightroom® со кликнување на малите полиња во горниот дел на хистограмот.

Ако сте ги осветлиле сенките и сте ги намалиле осветлените места, можно е да забележите дека на вашата слика нема контраст. Користите ја контролната табла за крива на тон за да вратите дел од контрастот. За да го зголемите контрастот, најпрво обидете се со плитка крива во облик на S: кликнете на средината на линијата што поминува низ центарот на графиконот за да ја поставите средната точка, а потоа кликнете на долниот дел на линијата и повлечете ја малку надолу за да ги засилите сенките и кликнете на горниот дел на линијата и повлечете ја малку нагоре за да ги нагласите осветлените места.

Коригирање на балансот на белата боја

Слика од екран на DPP на која се прикажува коригирање на балансот на боит на слика од штотуку венчан брачен пар на снегот.

DPP има низа алатки за отстранување на нијанси на бои, вклучително и изборник на боја за баланс на бела боја, што може да го користите за директно кликнување на област што треба да биде неутрална бела или сива. Овде е додадена килибарна боја со помош на лизгачот под Детално подесување, за дополнително да се загрее ладна слика.

Пред да правите прилагодувања на боите на вашата слика, потребно е да поставите точна рамнотежа на белата боја. Фотографиите направени во тек на прослава, како што е голема венчавка, веројатно се направени под различни видови осветлување – од дневна светлина или вештачки светла за самата церемонија, па сè до светлина од зајдисонце и диско светла од забава. Може да користите сеопфатен пакет алатки за рамнотежа на белата боја во DPP или Lightroom® за да ги отстраните нијансите предизвикани од различните светла – или дури да додадете нијанса за креативен ефект.

Меморираните рамнотежи на белата боја во DPP ги отсликуваат оние што се достапни во фотоапаратите Canon EOS, а резултатот може да го прилагодите со рачно менување на мешавината на сина/килибарна и магента/зелена за да се осигурате дека боите се реалистични. Алтернативно, може да ја користите алатката изборник на боја за балансирање на белата боја (кликнете на баланс на бела боја) и кликнете на областа на сликата што треба да биде неутрална бела или сива за да отстраните нијанс од целата слика. Сличен сет контроли е достапен и во Lightroom®.

Можно е бојата на светлината да било она што ве привлекло да ја направите фотографијата, па затоа не мислете дека е задолжително да ја неутрализирате. Покрај тоа, малку „потопол“ (повеќе црвена и помалку сина) баланс на белата боја може да произведе поубави тонови на кожата.

Подобрување на сатурацијата

Слика од екран на Adobe® Lightroom® на која се прикажува како меморирани поставки се применуваат на слика од невеста која стои пред жолт светилник.

Lightroom® има палета меморирани поставки (лево) и профили (десно), кои ви овозможуваат да примените специфичен изглед на вашите фотографии со само еден клик. Користете ги лизгачите и другите алатки за уредување за да го усовршите резултатот. Стиловите на слики и прилагодени рецепти на DPP функционираат на ист начин.

Со поставена температура на бојата, време е да преминете на подобрување на бојата. Кога отворате RAW-датотека во DPP, автоматски ќе се избере Стилот на слика што бил употребен за фотографирање, но може да го користите паѓачкото мени за да пробате друг. Напредниот дел ви овозможува да ги уредувате и параметрите на Стилот на слика, вклучително и менување на тонот на боите и зголемување или намалување на сатурацијата на боите.

Наместо контрола Стил на слика, Lightroom® има низа профили на слики и меморирани поставки што ви овозможуваат целосен изглед со само еден клик. Овие може да се користат и како почетна точка за понатамошно уредување, а готовиот изглед може да го зачувате како нова прилагодена меморирана поставка што може да ја користите за други слики. Користењето меморирани поставки може да заштеди многу време, а многу свадбени фотографи кои уредуваат стотици фотографии се потпираат на нив како брз начин да се добие популарен филтриран или ретро изглед.

Сериската обработка на слики е уште еден начин за рационализирање на вашиот работен тек. Во DPP, наместо да ја обработувате секоја фотографија поединечно, може да го копирате рецептот за уредување од една слика и да го примените на друга слика или група слики. За да го направите ова, изберете ја сликичката на сликата од која сакате да ги копирате поставките и одете во Уреди > Копирај рецепт во горната лента. (Алтернативно, користете Уреди > Избери и копирај поставки на рецепт и може да изберете кои поставки ќе ги копирате.) Потоа изберете ја сликичката или сликичките на кои сакате да го примените истиот изглед и одете во Уреди > Залепи рецепт. Откако ќе го примените рецептот или Стилот на слика на една слика, секогаш може да направите дополнителни прилагодувања на истата или да се вратите на поставките со кои е направена – запомнете, сите уредувања се недеструктивни.

Зголемување на индивидуалните бои и преминување во црно-бело

Слика од екран на DPP на која се прикажува подобрување на осветленоста на слика од прегрнат штотуку венчан брачен пар.

Користењето на лизгачите за нијанса, сатурација и осветленост (HSL) во DPP ви овозможува да направите прилагодувања само на избраните бои. Со повлекување на лизгачот за осветленост на портокаловата боја малку надесно, се осветлуваат тоновите на кожата.

Слика од екран на Adobe® Lightroom® на која се прикажува монохроматска слика од штотуку венчан пар пред триаголна куќичка.

Конвертирањето на серија фотографии од венчавка во црно-бели е одличен начин да се направи колекција од слики. По конверзијата, користете ги лизгачите за каналите за бои за да ја промените мешавината на тонови и да додадете контраст.

И DPP и Lightroom® имаат серија контроли за прилагодување на нијанса, сатурација и осветленост на бои (HSL). Овие лизгачи ви овозможуваат да ги усовршите индивидуалните бои на фотографијата за суптилни или поголеми резултати. На пример, ако уредувате фотографија направена на отворено, предлагаме да ги прилагодите сините лизгачи за продлабочување и збогатување на синото небо или да ја осветлите и намалите сатурацијата, во зависност од конкретниот стил што го барате. Може и да ја подобрите атмосферата на есенската свадба со нагласување на портокаловата, жолтата и црвената боја. Поместување на портокаловиот лизгач на Осветленост на само неколку чекори надесно е корисен трик за подобрување на тоновите на кожата во портретите.

Се разбира, некогаш преферирате воопшто да нема боја. Додека роденденските фотографии често имаат корист од поживописни нијанси, претворањето на свадбени фотографии во црно-бели додава безвременски квалитет што им овозможува на гледачите да се фокусираат на емоциите во моментот. Со монохроматскиот стил може да решите и некои технички проблеми. Тоа може да донесе конзистентност во збирката фотографии направени во различни периоди од денот на венчавката и на различни локации, а може и да спаси слики направени со високи ISO-а или при слаба светлина во затворени простории.

Наместо да изберете монохроматски стил на слика во DPP, кликнете на копчето Монохроматски на горниот дел на панелот за прилагодување на тонот, сатурацијата и осветленоста. Правејќи го ова, ќе може да продолжите со користење на лизгачите H, S и L за прилагодување на основните бои и, следствено на тоа, различните сиви тонови на конвертираната слика. Некои слики може да изгледаат слабо и рамно кога се претвораат во црно-бели, но може да постигнете подинамични резултати со помош на лизгачите за осветленост за да додадете контраст и одделување.

Како што напредувате низ различните фази на уредување на фотографијата, бидете подготвени да се вратите неколку чекори наназад и да ги усовршувате промените што сте ги направиле претходно. На пример, можеби ќе откриете дека треба да ја прилагодите експозицијата или да го измените контрастот откако ќе ги смените боите. Последната фаза е малку острење. Помалку е подобро кога станува збор за острење, па зголемете важен детал до 100% за да ви помогне да процените кога сте ја примениле точната количина.


Напишано од Marcus Hawkins


Adobe® и Lightroom® се или заштитени трговски марки или трговски марки на Adobe во САД и/или други земји.

Слични производи

Слични статии

Најдобри печатачи од Canon за фотографии

Без разлика дали сакате да ги изложите вашите фотографии во рамка, во колаж со фотографии или на налепница, пронајдете го најдобриот печатач за вашите креативни потреби.

Уредување на вашите фотографии за печатење

Извлечете максимум од печатењето на вашите фотографии благодарение на нашиот детален водич за уредување на фотографиите за печатење и за најдобрите поставки за печатење што може да ги користите.

Реставрација на драгоцени спомени

Дознајте за проектот чија цел е да им помогне на жртвите во Белгија преку поправка на нивните слики оштетени од вода.

Фотографирање слики за печатење

Седум одлични совети за овековечување на спомените преку печатење.